Un projecte de tèxtils per al sector de l'automòbil, premi Càtedra d'emprenedoria

Segon lloc per a una plataforma en línia d'impressió fotogràfica

premi-emprenedoria
Rué, Arbonés i Alonso, en el lliurament del premi / Foto: UdL
Un pla d'empresa per comercialitzar en línia productes tèxtils destinats al sector de l'automòbil és el guanyador de la segona edició dels Premis als Treballs de Final de Grau (TFG) relacionats amb l'emprenedoria i la creació d'empreses de la Càtedra Santander d'Emprenedoria de la Universitat de Lleida (UdL). La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, i el director de la Càtedra, José Manuel Alonso, han lliurat aquest guardó, dotat amb 500 euros, al graduat en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) Humbert Arbonés Calero.

Arweave Tèxtil és el nom de l'empresa que dóna títol al TFG realitzat per Arbonés i tutoritzat per Alonso. El treball planteja una firma que es dedicaria a la comercialització de productes tèxtils al detall i accessoris, orientada als sectors de l'automoció i la decoració. Desenvoluparà la seua activitat a través del comerç en línia, i es dedicarà principalment a fer d'intermediari entre el majorista i el consumidor final, venent els teixit al detall a través d'una botiga online.

"El mercat de productes tèxtils amb relació al sector de l'automòbil no està cobert", explica Humbert Arbonés. "Aquest producte cobreix les necessitats de totes aquelles persones particulars que volen reparar la tapisseria del seu vehicle, sofà, cadires...i no troben cap proveïdor que els hi vengui al detall. Fent així que l'única manera d'entapissar aquell bé sigui portant-lo a un tapisser professional", afegeix.

El segon premi, dotat amb 300 euros, ha estat per al graduat en ADE Rubén Larruy Aranda amb un treball tutoritzat per la professora Pilar Cos Sánchez. La seua proposta, Pics & Print, passa pel llançament d'una plataforma online, amb les característiques d'un e-commerce i d'un market place, dedicada a la impressió fotogràfica. "Al mateix temps, serà un servei d'allotjament web que permeti vendre i comprar imatges entre els propis perfils dels usuaris", comenta Larruy.

El jurat dels premis de la Càtedra Santander d'Emprenedoria estava format pel director de la mateixa, José Manuel Alonso; el director ACTIU Digital by SEMIC S.A., Àlvaro Perera Martín; la vicepresidenta de Pimec Lleida i presidenta d'Autònoms Pimec, Laura Sánchez Llovet; i el cap d'innovació del CEEILleida, Josep Maria Barrufet Olivart.