Premis per a dos treballs de la UdL sobre oleoturisme i esquí
La Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya reconeix Xènia Flix i Wijdane Boukadi
Descarregar PdfUn treball sobre l'oleoturisme a les Garrigues i un altre sobre les xarxes socials de les estacions d'esquí són els guanyadors de la quarta edició dels premis de la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya (TIM) de la Universitat de Lleida (UdL). Són obra de Xènia Flix Pelegrí, graduada en Administració i Direcció d'Empreses i Turisme per la UdL; i Wijdane Boukadi Larhrib, del Màster en Màrqueting de Mitjans Socials de la UdL. L'acte de lliurament dels guardons s'ha fet avui a la Facultat de Dret, Economia i Turisme.
El premi al Millor Treball Final de Grau (TFG), dotat amb 500 euros, ha estat per a Olea Garrigues. Creació i desenvolupament de la marca turística. Amb la tutoria dels professors Jaume Codina i Josep Maria Agustí, Flix ha definit una nova marca d'oleoturisme per a aquesta comarca lleidatana partint del seu potencial agrícola, cultural i gastronòmic. El TFG proposa una estratègia integral a partir de quatre eixos: autenticitat, sostenibilitat, patrimoni i experiència sensorial. La proposta inclou identitat visual, catàleg d'experiències, accions de promoció digital i mecanismes de col·laboració público-privada. La recerca de Xènia Flix conclou que "l'oleoturisme pot esdevenir un motor de desenvolupament territorial i posiciona Olea Garrigues com una eina estratègica per reforçar la identitat comarcal i impulsar un turisme sostenible i de qualitat".
El premi al Millor Treball Final de Màster (TFM), dotat amb 1.000€, se l'ha endut La presencia digital en el turismo de esquí: análisis de las estrategias en redes sociales de Baqueira-Beret, La Molina y Port Ainé. Wijdane Boukadi Larhrib, amb la tutoria de la professora Estela Mariné, ha analitzat més de mil publicacions de les xarxes socials Instagram, Facebook, TikTok i X per avaluar l'eficàcia comunicativa de les principals estacions d'esquí catalanes. Els resultats mostren diferències en l'efectivitat dels formats, dies i tipus de contingut segons la xarxa, i destaquen Baqueira-Beret com l'estació amb la presència digital més sòlida.
El TFM de Wijdane Boukadi Larhrib també aporta recomanacions per millorar l'estratègia digital del sector de la neu: potenciar continguts visuals i experiencials, assegurar regularitat en les publicacions i optimitzar l'ús de cada plataforma segons les seues dinàmiques. "L'estudi esdevé així una guia pràctica per a la professionalització de la comunicació en el turisme blanc", destaca la seua autora.
Text: UdL.