El Col·legi d’Economistes de Catalunya impulsa la col·laboració amb 12 universitats per enfortir la formació i la inserció laboral

La iniciativa E2Cat connectarà universitats i teixit empresarial per reforçar la formació en economia i millorar les oportunitats professionals dels estudiants.

Descarregar Pdf
Captura de pantalla 2025-12-11 a las 17.38.42
El Col·legi d’Economistes reforça la col·laboració empresarial i educativa amb 12 universitats

El Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC) ha formalitzat un acord de cooperació amb dotze universitats catalanes amb l’objectiu de reforçar els vincles entre el sector empresarial i el sistema educatiu universitari en l’àmbit de l’economia i l’empresa. Aquest projecte, denominat E2Cat, pretén establir un marc estable de col·laboració per promoure la formació acadèmica, l’orientació professional i la inserció laboral dels futurs economistes.

L’acord, signat aquesta setmana, inclou la participació d’una àmplia representació del sistema universitari català: Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat Abat Oliba CEU, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Rovira i Virgili, ESADE i Universitat Ramon Llull.

Segons la vicedegana del CEC i rectora de la UOC, Àngels Fitó, el conveni reflecteix “el compromís compartit per contribuir al progrés de l’economia catalana, reforçar la professió economista i impulsar la competitivitat a través del coneixement i el talent”.

Entre les línies de treball previstes dins d’E2Cat es troben l’organització de cursos, seminaris i jornades d’orientació professional, així com el desenvolupament de projectes conjunts de suport a l’emprenedoria i la innovació. Aquestes iniciatives s’emmarquen en la voluntat d’apropar l’educació superior a les necessitats i demandes reals del mercat laboral i del teixit empresarial català.

L’entesa suposa un pas important per consolidar la sinergia entre universitats i empreses, afavorint que l’aprenentatge acadèmic estigui lligat a experiències professionals rellevants i a oportunitats d’inserció en sectors econòmics clau.

Font: Europa Press