XXVI Jornades Jurídiques

La Sala de Juntes de la FDET ha acollit aquest 26 d’octubre l’inici de la XXVI edició de les Jornades Jurídiques de la FDET. En la present edició el títol escollit ha estat El Dret davant la Salut Pública: Dimensió interna, europea i internacional. La inauguració d’aquestes Jornades organitzades pel departament de Dret Públic de la FDET ha anat a càrrec de la degana de la FDET Maria José Puyalto.

La primera ponència del dia l’ha impartit el catedràtic de Dret Internacional de la UB Xavier Pons Ràfols. El professor Pons Ràfols ha fet una reflexió sobre la salut global i la globalització de la salut: resposta institucional i acció normativa de l’Organització Mundial de la Salut.  Desprès d’un breu descans ha estat el torn pel catedràtic de Dret Internacional Públic de la Universitat d’A Coruña. Sobrino ha posat sobre la taula el tema del desenvolupament de la Política de Salut Pública de la Unió Europea. Sense sortir de l’àmbit de la Unió Europea, la següent intervenció ha estat la de la professora de Dret Internacional Públic de la Universitat de Múrcia Maria José Cervell. La Dra Cervell ha parlat sobre la llibertat de circulació de pacients a la Unió Europea.

Pel que fa la sessió de tarda, la primera conferència a anat a càrrec del catedràtic de Dret Penal de la Universitat d’Alacant Antonio Doval. El professor Doval ha exposat quins son els instruments del Dret Penal davant les epidèmies.  16:30 Instruments del Dret Penal davant les epidèmies. El punt i final al primer dia de les Jornades l’ha posat la Dra de la Udl Laura Salamero que ha analitzat quin paper jugar la salut pública com a límit a les llibertats individuals.

Les Jornades Jurídiques finalitzaran aquest 27 d’octubre amb les ponències del  Dr. Federico de Montalvo Jääskeläinen. Universitat Pontifícia de Comillas que parlarà sobre el marc normatiu de la salut pública a Espanya, el Dr. Giuseppe Piperata. Professore ordinario. Universitat IUAV de Venècia que farà un anàlisi de la vacunació pública i la seva problemàtica jurídica. Una visió des de la perspectiva italiana, i la darrera intervenció serà la dell Jutge administratiu i les garanties de salut pública. Il·lm. Sr. José Guerrero Zaplana. Magistrat del Contenciós-Administratiu. Audiència Nacional. La direcció d’aquestes Jornades Jurídiques ha estat duta a terme pels professors de la UdL Dr. Antoni Blanc Altemir. Catedràtic de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals i Dr. César Cierco Seira. Professor Titular de Dret Administratiu.

Premi al Millor assaig de les Jornades Jurídiques

Els estudiants matriculats que hi estiguin interessats podran participar en el Premi al millor assaig de les Jornades Jurídiques, que aquest any s’emmarca dins els actes de celebració dels “50 Anys de Dret a Lleida”. Es lliurarà al guanyador un diploma i 300 euros