Jornada en memòria de la Dra. Mª Teresa Peralta Escuer

La Sala de Juntes de la FDET ha acollit aquest 14 de novembre una Jornada en Memòria de la Dra MªTeresa Peralta Escuer amb el títol Dret Romà: Docència i Recerca. La Jornada s’ha iniciat amb una ponència de la Dra Fabiana Tuccillo, professora de Dret Romà de la Università di Napoli Federrico II. La docent ha impartit una conferència amb el títol “Servidumbres urbanes y rústicas: la constitución y la extinción en la tradición romanística”. Després ha estat el torn de  la Dra Carme Tort-Martorell. Professora Titular de Dret Romà de la Universitat Autònoma de Barcelona. La Dra Tort- Martorell ha analitzat la qüestió del gènere al Dret Romà. La primera part de la Jornada ha finalitzat amb la intervenció de la Dra Núria Coch professora Titular de Dret Romà de la UdL, que ha pronunciat una conferència sobre “La flexibilitat i l’autonomia de la voluntat en el sistema contractual romà.

La segona part de la Jornada s’ha iniciat amb la ponència del Dr Antonio Fernández de Buján, catedràtic de Dret Romà de la Universidad Autònoma de Madrid. Fernández de Buján ha parlat sobre l’acció popular en el Dret Romà. Tot seguit, el torn ha estat perla Dra Encarnació Ricart, catedràtica de Dret Romà de la Universitat Rovira i Virgili, i per la Dra Carmen Gómez, professora agregada de la Universitat Rovira i Virgili. Totes dues han tractat el tema de la “Regulae Iuris”. La Jornada ha finalitzat amb una taula rodona entorn a les semblances de la Dra Mª Teresa Peralta  a càrrec de el Dr José Luis Linares, catedràtic de Dret Romà de la Universitat de Girona, la Dra Fabiana Tuccillo, professora de Dret Romà de la Università di Napoli Federico II, el Sr Simeó Miquel, advocat, i el Dr César Cierco, professor titular de Dret Administratiu de la UdL. La direcció i coordinació de la Jornada ha anat a càrrec de la Dra Núria Coch.