Premien un treball de final de grau sobre destinacions de turisme intel·ligent

Miquel Armand Mesegué rep el guardó del Col·legi d'Agents Comercials de Lleida

fdet premi tfg turisme inteligent
Lliurament del premi a Miquel Armand Mesegué. FOTO: COAC
Analysis of tourists'experiences in Spanish smart tourism destinations (Anàlisi de les experiències turístiques en destinacions espanyoles de turisme intel·ligent) és el treball de final de grau (TFG) premiat pel Col·legi d'Agent de Comercials (COAC) de Lleida, com a millor TFG en l'àmbit del màrqueting de les titulacions de grau i dobles graus Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL). El seu autor, Miquel Armand Mesegué, hi analitza si les característiques d'aquestes destinacions, que es presenten com un element clau per impulsar el sector turístic, també ho són per als turistes.

L'estudi, tutoritzat per les professores de la UdL, Eva Martin i Berta Ferrer Rosell, parteix de les opinions publicades a TripAdvisor sobre les principals atraccions de les cinc destinacions de turisme intel·ligents oficials reconegudes per SEGITTUR (Societat estatal per a la gestió de la innovació i les tecnologies turístiques SA): Màlaga, Gijón, Benidorm, Santander i l'illa de Tenerife. Els resultats del treball constaten que després que aquests indrets implementessin polítiques de destinació turística intel·ligent, els comentaris relacionats com ara sobre tecnologia, accessibilitat, mobilitat, accés a wifi etc., augmentessin. Així mateix, algunes d'aquestes destinacions van aconseguir que els visitants mostressin més interès per atractius turístics menys populars.

El premi -300 euros, col·legiació gratuïta un any i formació que ofereixi el Col·legi gratuïta durant tres- va ser lliurat ahir a la seu del COAC Lleida per la seua presidenta, Pilar Pàmpols Farré. Hi van assistir també el degà de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Eduard Cristòbal i les tutores del TFG guardonat. Aquest treball ha havia estat premiat en dos ocasions més. Va rebre un dels guardons a TFGs 2022 del Consell Social de la UdL, i el segon premi de la Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent.