L'economia feminista eix de les Jornades Universitat-Empresa

Pressupostos públics amb perspectiva de gènere i renda bàsica, temes que es tractaran

marco-verch
FOTO: Old miniature women on dollar banknotes, Marco Verch Professional Photographer (CC BY 2.0)
Què és l'economia feminista, què prioritza i quins beneficis aporta a la societat? Per què és necessari incorporar la perspectiva de gènere en els pressupostos públics? Com millora la qualitat de vida de la ciutadania, en especial de les dones, la renda bàsica universal? són algunes de les preguntes a les quals pretenen donar resposta les XXXIV Jornades Universitat-Empresa.

Organitzades pel Departament d’Economia Aplicada de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida (UdL), enguany estan dedicades a l'economia feminista, corrent que cada cop pren més força com a alternativa a l'economia neoliberal, en posar al centre el bé comú i la sostenibilitat de la vida i no els mercats i els beneficis del capital.

"Dins del món de l'economia, la feminista està agafant cada cop més embranzida, fet reflexa la realitat de la societat, on dones són el 50%", explica el professor de la UdL i un dels organitzadors de les Jornades, Pere Enciso. "És per això que enguany hem dedicat les jornades a aquest àmbit, perquè l'economia també ha de contribuir a la igualtat de gènere, que ara com ara no s'ha aconseguit ni a nivell laboral ni salarial, entre d'altres", afegeix.

Les Jornades Universitat-Empresa, que tindran lloc dimarts 18 d'octubre a la FDET, inclouen tres ponències. Les del matí aniran a càrrec de l'economista i membre de l'Institut Interuniversitari d'Estudis de Dones i Gènere, Carme Díaz Corral, que introduirà termes, reptes i conceptes de l'economia feminista; i de la sociòloga i doctora en Estudis de gènere, Monica Gil Junquero, que parlarà de la implementació de la perspectiva de gènere en els pressupostos públics.

En la sessió de tarda, la també sociòloga i membre de l'Oficina del Pla Pilot per Implementar la Renda Bàsica Universal de la Generalitat de Catalunya, Dolores Medina Foussadier, abordarà aquesta assignació monetària individual des d'una visió feminista.