La FDE acull una nova edició de les Jornades Universitat-Empresa

Veure més Fotos: AQUÍ

La Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida va acollir durant els dies 11 i 12 de març la XXV edició de les Jornades Universitat-Empresa. Sota el títol Present i futur del sector elèctric. La regulació de les fonts renovables d’electricitat, reconeguts experts del sector elèctric van reflexionar sobre el present i el futur d’aquest sector clau en l’economia de qualsevol estat. L’acte inaugural va anar a càrrec de la Secretaria General de la UdL, Teresa Areces, i del coordinador de les jornades el Dr. Pere Mir Artigues.

Qui va impartir la primera conferencia va ser la Catedràtica d’Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona, la Dra. Maite Costa. Costa va explicar la relació entre el mercat ibèric d’electricitat i el dèficit tarifari espanyol. El segon ponent del dia va ser el Dr. Pablo del Río, científic del Consejo Superior de Investigaciones Científicas de Madrid. Del Río va explicar als assistents quines són les polítiques de promoció de les energies renovables. La darrera ponència del primer dia va anar a càrrec del Dr. Emili Cerdà, Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universidad Complutense. Cerdà explicar el foment de la generació a partir de la biomassa.

El Dr. Pere Mir, Catedràtic d’Economia Aplicada de la UdL. Mir va exposar quina és la regulació de la generació solar fotovoltaica, termoelèctrica i eòlica. Tot seguit empresaris del sector solar i eòlic van explicar les seves experiències en una taula rodona. Els empresaris convidats van ser Raúl Martínez , director comercial de Sofos Solar, Santiago Martínez, gerent de Termosolar Borges, i Jaume Morrón, Director de Eolicat.

La Degana de la Facultat de Dret i Economia, la Dra. Maria José Puyalto, juntament amb el director del Departament d’Economia Aplicada de la UdL, el Dr. Rafael Allepuz, van ser el encarregats de clausurar les jornades.