El Magistrat del Tribunal Constitucional Xiol Ríos ponent en el Màster de Ciències Jurídiques

Veure Galeria de  fotos AQUÍ

Notícia publicada al diari Segre

La Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida va acollir el passat dia 23 de gener una conferència del magistrat del Tribunal Constitucional de l’Estat Juan Antonio  Xiol Ríos. La ponència va ser organitzada pel Deganat de la Facultat, dins del cicle de conferències emmarcades en el   Màster de Ciències Jurídiques. La sala de Juntes de la Facultat es va omplir per escoltar les reflexions i coneixements d’un dels principals juristes de l’àmbit català i estatal. Sota el títol Tarea armonizadora del Tribunal Supremo en materia de Derecho contractual Xiol Ríos va reflexionar sobre la tasca del Tribunal Suprem en aquesta matèria. L’acte va estar apadrinat per la degana de la Facultat, la doctora Maria José Puyalto, i la coordinadora del Màster de Ciències Jurídiques, la doctora Paloma de Barrón.

Xiol Ríos, nascut a Barcelona l’any 1946, té una llarga experiència judicial. Els seus inicis van ser com a jutge de primera instància en municipis com Cervera, Terrassa i Sant Feliu de Llobregat.  Posteriorment va treballar en sales de lo contenciós administratiu a Bizkaia, Barcelona i Madrid. Entre altres càrrecs ha estat vocal del Consell General del Poder Judicial o president de la Sala de lo Civil del Tribunal Suprem. El passat mes de juny va ser escollit com a magistrat del Tribunal Constitucional pel Consell del Poder Judicial.