Lliçó inaugural de la Facultat de Dret, Economia i Turisme a càrrec d’Arcadi Oliveras

Inici_Curs_petites-5-de-6
Lliçó inaugural del nou curs acadèmic de la FDET

Veure més fotos i descarregar-les: AQUÍ

Aquest 11 d’octubre l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterer del Campus de Cappont de la UdL ha acollit la lliçó inaugural del nou curs acadèmic de la FDET. Enguany aquesta lliçó inaugural ha anat a càrrec del Dr Arcadi Oliveres i ha dut per títol Capacitació professional i compromís cívic: les dues bases dels estudis universitaris en ciències socials i jurídiques.

El Dr Oliveres és professor titular del Departament d’Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més de la seva faceta de docent, Arcadi Oliveres també ocupa altres càrrecs d’àmbit social com ser  president del Patronat de la Universitat Internacional de la Pau de Sant Cugat del Vallès, membre de la Societat Catalana d’Economia o president de Justícia i Pau a Barcelona de 2002 a 2014.

També durant els últims anys ha tingut una prolífica producció literària analitzant l’actualitat social, econòmica i política des de un punt de vista crític. Alguns dels seus últims llibres han estat:

“Quién debe a quién” (amb Joan Martínez Alier) Editorial Icaria. Barcelona. 2003.

“Contra la fam i la guerra”. Angle editorial (Barcelona, 2004).

“Un altre món”. Angle editorial (Barcelona, 2006).

“El meu camí cap a la utopia”. Angle editorial (Barcelona, 2008)

“En que mundo vivimos”. Editorial Icaria. Barcelona 2008

“Aturem la crisi”. Angle editorial (Barcelona, 2009)

“Diguem prou!”. Angle editorial (Barcelona, 2012)

“La força per canviar les coses” (amb Itziar González) Angle Editorial (Barcelona 2015)

La degana de la FDET Maria José Puyalto ha estat l’encarregada de presentar al ponent. A l’acte hi ha assistit un gran nombre d’alumnes, professors i membres de la comunitat universitària que no han volgut perdre l’oportunitat d’escoltar les reflexions del professor Oliveres.

Després de la lliçó inaugural s’ha procedit a l’entrega del premi Josep M. Guarro corresponent al curs 2015/2016 al millot Treball Final de Grau en Dret. En aquesta edició, el guardó ha estat per Cristina Rodríguez Cinca.

El seu treball es titula: De la protecció i l'enjudiciament en l'àmbit penal dels menors d'edat i ha estat tutelat per la professora Dra. Merche Serrano del Departament de Dret Privat.