Lectura Tesi Doctoral de la Professora Eva Martín

La sala de graus de l’Escola Politècnica de la UdL ha acollit aquest dimecres 18 de juliol la lectura de tesi doctoral de la professora de l’FDET Eva Martin.Martín és diplomada en Turisme, llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i Màster en Direcció i Planificació del Turisme. Ha treballat com a tècnica de promoció al Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i a la Universitat de Lleida en l'organització d'esdeveniments (activitats culturals, conferències, congressos, cursos), en la gestió de programes de cooperació internacional i ha coordinat la Universitat d'Estiu de la UdL.

La tesi presentada per la professora Martín porta per títol Tourism Surveying from Social Media: The Validity of User-Generated Content (UGC) for the Characterization of Lodging Rankings. La tesi presenta el treball dut a terme a través de la descàrrega i l'anàlisi de prop de quaranta milions de ressenyes sobre hotels de tot el món descarregades des de TripAdvisor i Booking.com. L'objectiu d'aquesta investigació consisteix en determinar si el contingut generat pels usuaris en llocs webs relacionats amb la indústria de l'allotjament valida els sistemes de classificació de qualsevol establiment per crear un sistema internacional que pugui servir també per categoritzar qualsevol tipus de propietat, inclosos aquells coneguts com allotjaments col·laboratiu.

D’una banda, s’analitza les valoracions dels usuaris sobre establiments d'allotjament per comparar les seves puntuacions i determinar que la posició que ocupen els hotels en el rànquing està molt relacionada entre TripAdvisor i Booking.com.
De l'altra, la investigació consisteix en l'anàlisi dels sistemes de classificació d'hotels, demostrant que hi ha una relació entre les valoracions dels usuaris i les categories d'hotels a tot el món, de tal manera que les categories es poden predir a partir del contingut generat pels usuaris a internet, entre d'altres paràmetres.

Finalment, a través de tècniques d'aprenentatge automàtic, es crea un model per classificar els establiments d'allotjament siguin tradicionals o plataformes d'allotjament col·laboratiu, com ara Airbnb, per a què convergeixin els diferents sistemes de classificació de tot el món.