Jornada sobre Economia Social i Cooperativisme

20160219_195815
Moment de l'entrega del premi al Millor Treball Grau

La Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida va acollir el 19 de febrer una Jornada sobre Economia Social i Cooperativisme. La primera ponència de la tarda va anar a càrrec del Dr  Juan Juliá Igual, enginyer agrònom i exrector de la Universitat Politècnica de València,  i la Dra Elena Meliá, directora de CEGEA, institució de gestió de cooperatives de la UPV i professora de la Facultat d’Economia i Empresa de la UPV.  Amb el títol Innovació i Governança en les empreses cooperatives. Nous reptes de futur davant nous escenaris. Grans diferències entre cooperatives del Nord i del Sud d’Europa, van analitzar l’estat actual de les cooperatives a nivell europeu i quines són les prediccions de futur d’aquest tipus d’organitzacions en el vell continent.

La segona intervenció de la tarda la va fer Maricel Piñol. Piñol és cap de secció d’economia social i Treball autònom dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies a Lleida. Maricel Piñol va impartir una ponència amb el títol Les Cooperatives, societats per al segle XXI. Durant la seva conferència, Piñol va explicar el funcionament actual de les cooperatives i quins són els reptes de futur que se’ls hi planteja.

Com a cloenda de la Jornada es va fer entrega al Millor Treball Grau sobre Cooperativisme del curs 2014-15. L’entrega del guardó va anar a càrrec de la Fundació Roca i Galès