Final de la Lliga Debat de la UdL

La Sala de Juntes de la FDET ha acollit aquest 15 de març la final de la Lliga de Debat de la UdL. La Lliga de Debat de la UdL consisteix en un enfrontament dialèctic entre equips formats per estudiants sobre un tema polèmic de plena actualitat. En aquesta edició, el tema de debat ha estat és Occident responsable del sorgiment de l’Estat Islàmic?

Un jurat integrat per docents universitaris ha determinat quin equip ha estat el guanyador. Per decidir el vencedor, el jurat s’ha fixat en quin equip ha presentat les millors argumentacions per defensar cadascuna de les postures enfrontades.

Els finalistes de la present edició han estat els equips integrats per:

Equip 1: Oriol Casanovas, Khouloud Jammal, Toni Bauzà, Alvaro Cabrerizo y Andreea Borza
Equip 2: Margot Rayme, Smaragda Burgueño, Pau Blanch, Sandra Ballarin y Montserrat Martínez

El guanyador de la present edició ha estat l’equip 1.  Els seus membres seran els encarregats de representar a la UdL a La Lliga de Debat Universitària 2018 de la Xarxa Vives (Associació d'universitats de territoris de parla catalana) tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernández d’Elx del 16 al 19 d’abril de 2018.

Els objectius que es pretén aconseguir amb aquesta activitat es  que els i les alumnes coneguin les tècniques bàsiques per articular i presentar un discurs oral, en concret, en el marc d'un entorn de debat. Aconseguir que els i les alumnes sàpiguen treballar i formar part d'un equip.