Comencen les XXV Jornades Jurídiques de la FDE

Veure fotos de l'acte inaugutal i descarregar-les: AQUÍ

Avui han començat les XXV Jornades Jurídiques de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida.  Sota el títol Nous Models de Gestió del Dret Privat: Jurisdicció Voluntària, durant dos dies alguns dels grans juristes a nivell estatal impartiran els seus coneixements als alumnes de la FDE. La primera jornada s’ha iniciat amb l’acte inaugural on la Secretaria General de la UdL, Mª Teresa Areces i la Degana de la FDE, Maria José Puyalto  han donat la benvinguda a tots els assistents.

Tot seguit Carles Enric Floresa, Catedratic de Dret Civil de la UdL ha presentat al catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona Eliseo Aja que ha fet la lliçó inaugural.

La primera ponència de les Jornades la ha impartit Antonio Fernández de Buján y Fernández, catedràtic de dret romà  de la Universitat Autònoma de Madrid. El professor Fernández de Buján ha reflexionat sobre La nova concepció de la Jurisdicció voluntària en la Llei 15/2015, de 2 de juliol.

La segona conferència del dia a anat a càrrec de José Ramón Polo Sabau catedràtic de dret eclesiàstic de l’Estat de la Universitat de Málaga. Polo Sabau ha posat sobre la taula el tema de Les modificacions en les formes civil i religiosa de celebració conjugal introduïdes per la Llei de la Jurisdicció Voluntària.

La sessió de tarda ha començat amb la intervenció de Jaime Vegas Torres

Catedràtic de dret processal de la Universitat Rei Joan Carles. El professor Vegas Torres ha parlat sobre la Competència i procediment dels expedients de jurisdicció voluntària. Després ha arribat el torn del professor Pedro de Miguel Asensio catedràtic de dret internacional de la Universidat Complutense de Madrid. De Miguel Asensio ha impartit una ponència dedicada a la Llei de la Jurisdicció Voluntària i Dret internacional privat. L’encarregada de cloure la primera jornada ha estat Rocío Quintans Eiras professora titular de dret mercantil de la Universitat de La Coruña. La professora Quintans ha parlat sobre Jurisdicció voluntària i Dret mercantil

Demà finalitzaran les Jornades Jurídiques amb les ponències de María Ángeles Parra Lucán catedràtica de dret civil de la Universitat de Saragossa i Sofía del Pilar de Salas Murillo professora titular de dret civil de la Universitat de Saragossa.