Treballs de final de grau amb vocació social

Augmenten els TFG en Aprenentatge i Servei a la Facultat de Dret, Economia i Turisme

TFG2019UdLturisme
L'alumnat que va presentar els seus TFG ahir a la FDET. FOTO: UdL
Han estat onze, cinc més que el curs anterior, els Treballs de final de grau (TFG) amb metodologia d'Aprenentatge i Servei (ApS) que s'han presentant enguany a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET). L'ApS combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte perquè l'estudiantat que la tria es formi treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo.

Així, l'alumnat del centre que ha fet els seus TFG en ApS -7 noies i 4 nois- ha treballat amb Troballes (empresa d'inserció Caritas), Arrels Sant Ignasi, Ponent Coopera, el Banc d'Aliments, Federació ALLEM, Down Lleida i l'Associació Catalana per a la Infància Maltractada, sota el tutoratge de professorat del centre i el suport de la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL.

Per primer cop, després de tres cursos de TFGs en ApS, hi han hagut treballs en totes les titulacions que s'imparteixen a la Facultat. S'han presentat 5 TFGs d'estudiants d'Administració d'Empreses, 3 de Turisme, 2 de Dret i 1 del Doble grau en Dret i ADE relacionats amb inserció laboral, turisme per a persones amb necessitats especials, el dret i l'accés a l'habitatge de persones vulnerables, el moviment cooperatiu, la renda garantida, entre altres.

Les professores de la FDET, Núria Camps i Eva Martin, van destacar ahir durant l'acte de presentació dels treballs en Aps que aquesta metodologia contribueix a la formació integral de l'estudiantat, tot afavorint una ciutadania activa i unes i uns professionals compromesos amb una societat més justa, inclusiva i sostenible. Així mateix, comporta una major motivació de l'alumnat i un rendiment més alt.