Quarta Sessió del Cicle de Cinema Jurídic

Aquest 10 d’abril la Sala de Juntes de la Facultat de Dret Economia i Turisme ha acollit la quarta sessió del Cicle de Cinema Jurídic amb motiu dels 50 anys dels estudis de Dret a Lleida. En aquesta ocasió el títol escollit ha estat Dead Man Walking. Una pel·lícula de 1995 protagonitzada per Susan Sarandon i Sean Penn i dirigida per Tim Robbins.

El film està basat en fets reals i narra la historia de la monja Helen Prejean. La Germana Prejean va ser la consellera espiritual de Mathew Poncelet, un homicida condemnat a mort en l’estat de Louisiana l’any 1982 per assassinar a 2 adolescents. D’aquesta relació va sorgir el llibre Dead Man Walking a partir del qual Tim Robbins va agafar com referencia per portar a terme la pel·lícula. Pel seu treball en aquest film, Susan Sarandon va obtenir l’Òscar a la millor actriu.

L’Encarregat de presentar la pel·lícula i de suscitar i moderar el posterior debat va ser el professor de Dret Penal de l’FDET Marc Salat.