Programa Impuls amb Rossana Reguillo

Aquest 14,15 i 16 de maig la Facultat de Dret, Economia i Turisme ha acollit el programa Impuls, un conjunt d’accions adreçades a enfortir el prestigi dels estudis de Grau i de Màster dins el món universitari tant a nivell estatal com internacional. En el marc d’aquest programa, la Facultat de Dret, Economia i Turisme i l’Àrea d’estadística del Departament d’Economia Aplicada han convidat a la professora Rossana Reguillo que durant aquesta setmana s’ha integrat la vida acadèmica impartint classes magistrals, seminaris i una conferencia.

Rossana Reguillo va néixer a Guadalajara (Mèxic) l’any 1955. Doctorada en Ciències Socials pel CIESAS i la Universitat de Guadalajara, és acadèmica, cronista , bloguera i activista pels Drets Humans. Com a investigadora, ha realitzat diversos estudis sobre cultura urbana i pors socials, sobre violències i cultures juvenils i sobre sentiments col·lectius i l’acció política. . És considerada com una de les principals coneixedores de les cultures juvenils, motiu pel qual ha participat en diversos dissenys d’Enquestes Nacionals de Joventut i en l’anàlisi de l’impacte de polítiques públiques per a l’Organització Iberoamericana de la Joventut. Reguillo ha tancat la seva estada a l’FDET impartint una ponència amb el títol “Conferència Biopolítica: discriminar en 5 pasos, una guía para producir monstruos en tiempos de Internet”. L’acte va comptar amb la presencia de la degana Maria José Puyalto.