Premi com a mediadora per a una alumna de la UdL

En un curs de pràctica jurídica amb estudiantat de tot l'Estat espanyol

mediacio
Una de les sessions del grup de mediació / Foto: Jóvenes Juristas
L'alumna de la Universitat de Lleida (UdL) Glòria Mateu ha estat distingida amb una menció d'honor en mediació durant un curs intensiu de pràctica jurídica organitzat a Terrassa (Barcelona) per l'associació Jóvenes Juristas. Mateu, que estudia l'últim any del grau en Dret a la UdL, ha estat un dels 8 escollits per Cuatrecasas, l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa i l'Institut de Mediació Integral entre una setantena de participants d'arreu de l'Estat espanyol.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és que l'estudiantat s'enfronti a la realitat de la pràctica professional. Glòria Mateu, per exemple, va haver de resoldre l'enfrontament en un cas de divorci de dos parts, representades per actors, absolutament oposades. És la fase de simulacions, de 48 hores sense suport docent. I se'n va sortir  perquè van arribar a un acord i l'equip docent de mediació ha premiat la seua actuació.

Els guanyadors han estat convidats al festival de talent jove Unleash 2019, que tindrà lloc a Madrid entre els dies 11 i 13 de setembre. A la trobada participaran, entre altres, la youtuber Berry Berryuca, el documentalista de la BBC Benjamin Zand;  el creador del primer sistema de missatgeria amb llenguatge de símbols Mateusz Mach; el fundador de l'ONG NASCO Ousmar Umar o els cantants Gabyx & Ali Beats, que han passat per programes televisius com ara Got Talent, Factor X o La Voz.