Les noves tecnologies, tema central de les IV Jornades de Turisme

Veure més fotos: AQUÍ

El Centre de Cultura i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida acull avui fins demà dia 27 d’abril la quarta edició de les Jornades de Turisme de la Universitat de Lleida. En la present edició el títol és Noves Tecnologies Aplicades al Turisme, una oportunitat magnífica per conèixer de primera mà i de la veu de grans estudiosos i professionals del sector quina influencia està tenint l’aplicació de les noves tecnologies de la comunicació i la informació en el sector turístic.

La degana de la Facultat de Dret i Economia Maria José Puyalto ha estat l’encarregada d’inaugurar de manera oficial aquestes Jornades. A l’acte d’obertura de les Jornades també hi han participat la coordinadora del Grau de Turisme de la UdL Natàlia Daries, i Eva Martín coordinadora de les Jornades de Turisme.

Tot seguit s’ha impartit la primera ponència de la tarda, aquesta ha anat a càrrec de la Dra. Marta Laguna professora de la Universitat de Valladolid.  Amb el títol Noves formes de comprar, comercialitzar i experimentar els serveis turístics: l’impacte de les TIC en el turisme, la doctora Laguna ha presentat quin paper estan jugant les noves tecnologies en la comercialització dels serveis turístics.

Després de la intervenció de la Laguna, el testimoni l’ha agafat Gemma Suñer, responsable online del Departament de Màrqueting i Promoció del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona. Sota el títol, La promoció de les destinacions turístiques a través del marketing online, Suñer ha explicat al públic assistent el model turístic que s’ha aplica a la Costa Brava i quina utilització fan d’internet per donar a conèixer els atractius turístics de la zona.

Després d’una breu pausa ha arribat el torn del Dr. Oriol Miralbell Izard, president d’IFITT (International Federation for Information Technologies in Travel and Tourism) a Espanya i l’Amèrica Llatina i professor del CETT – UB.  Mirabell ha explicat el que és el Smart tourism i també de la importància de la gestió intel·ligent de les destinacions. L’encarregada de cloure la primera tarda de ponències ha estat la Dra. Carmen Camarero  Izquierdo, professora de la Universitat de Valladolid. La doctora Camarero Izquierdo ha parlat sobre la creixent utilització dels museus de les noves tecnologies per crear experiències fins ara inèdites als seus visitants.

Aquestes Jornades de Turisme de la UdL es completaran demà amb  les conferències de Luis Cardo Jalón, director de Smart Steps a Espanya - Smart Steps: Comportament dels turistes a través de les Dades Telco, Iñigo Valenzuela, CEO & Founder Smartvel - Com el contingut hiperlocal millora l’experiència del viatger, Patricia Miralles, responsable de l’àrea d’innovació d’ITH (Instituto Tecnológico Hotelero) - Com millorar la comercialització turística, i Jorge González, director de comunicacions i el Sr. Alberto Rivera, director de producció i desenvolupament de Dronak - La nostra forma de viatjar, visualitzar i comprendre el món arribarà de la mà dels drons.