L'anàlisi econòmica del Dret, en una trobada internacional a la UdL

Amb una cinquantena de participants de vuit països

Una cinquantena d'experts en anàlisi econòmica del Dret de 8 països participen fins aquest divendres, 29 de juny, a la Universitat de Lleida (UdL) en la 9a Conferència Anual de l'Associació Espanyola de Dret i Economia (AEDE). La trobada arriba per primer cop a la capital del Segrià coincidint amb el cinquantè aniversari d'aquests estudis a la UdL. Entre els temes de recerca que s'exposen en aquest congrés destaquen títols com ara Cómo y en qué se gasta el presupuesto de la administración de justicia en España o Catalan secession and the political economy of social trust (la secessió catalana i l'economia política de la confiança social).

La conferència, que té lloc al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont, s'estructura en sessions paral·lels al voltant d'àmbits diversos: dret penal, polítiques públiques, empreses, reglaments jurídics i transparència. La UdL hi presenta un total de sis comunicacions sobre temes com els efectes de la crisi de 2008 sobre la demografia empresarial de les cooperatives o el malbaratament alimentari com externalitat econòmica negativa a França.

Els participants provenen d'onze universitats espanyoles i deu d'altres països com els Estats Units, Itàlia, Alemanya, Portugal, Bèlgica i Polònia. La conferència plenària anirà a càrrec del professor de la Universitat de Bolonya i expresident de l'Associació Europea de Dret i Economia, Luigi Alberto Franzoni, que parlarà de La legislació sota la incertesa.

Text: Oficina de premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: