La UdL, primera universitat pública en inserció laboral en Ciències socials i jurídiques

A l'U-Ranking 2020 és la desena a l'Estat en Art i Humanitats sumant-hi les privades

orles1718fdet
Alumnat graduat de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) és la primera universitat pública de l'Estat, i la dotzena afegint-hi les privades, en inserció laboral dels titulats i titulades en els estudis de la branca de Ciències socials i jurídiques. És a dir, tots els graus i dobles graus de la Facultat de Dret, Economia i Turisme i tots els de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, a excepció de Psicologia, disciplina assignada a la branca de Ciències de la Salut.

Segons el l'U-Ranking 2020, que enguany ha analitzat 70 universitats -48 públiques i 22 privades- i 3.300 graus i dobles graus, la UdL obté un índex d'un 1,16 en inserció laboral en ciències socials i jurídiques, mentre que la primera classificada, la universitat privada Internacional Isabel I de Castilla, té un 1,37. Darrera la UdL, amb un 1,13, se situa la de Vic-Central de Catalunya, també privada. La segona universitat pública que apareix en aquest àmbit, és la de les Illes Balears, al lloc 17.

Per l'elaboració d'aquest rànquing d'universitats quant l'acompliment de l'ocupabilitat les persones que s'hi titulen s'han integrat tres indicadors en un únic índex sintètic: la taxa d'afiliació (percentatge de graduats afiliats a la Seguretat Social i amb alta laboral respecte al total d'alumnat titulat als 4 anys d'obtenir el títol), el percentatge de persones afiliades contractades com a titulades (o taxa d'adequació) i la base mitjana de cotització anual dels titulats que treballen per compte aliè amb contracte a temps complet als 4 anys de graduar-se).

Les dades analitzades per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques fan referència a la situació en què es trobaven al 2018 les persones que s'havien titulat 4 anys abans (curs 2013-2014) i que van ser publicades pel Ministeri d'Universitats en l'Informe sobre inserció laboral dels titulats Universitaris 2019.
La UdL també ha obtingut molts bon resultats pel mateix concepte en la branca d'Art i Humanitats. Ocupa el desè lloc de totes les universitats públiques i privades de l'Estat analitzades i el tercer de Catalunya pel que fa a inserció laboral de les titulades i titulats de tots els graus de la Facultat de Lletres. De les públiques, és la segona catalana i la vuitena de l'Estat espanyol. En aquest apartat, la primera universitat classificada és la de la Rioja amb un índex d'un 1,38, mentre que la UdL obté un 1,03. La segueix en la classificació, la Universitat de Saragossa amb el mateix índex. Quant a l'àmbit de Ciències de la salut, la UdL se situa al lloc 39 i al 40 pel que fa a la branca d'Enginyeries i Arquitectura.

En la classificació global d'inserció laboral al 2018 dels titulats del curs 2013-14, la Universitat de Lleida és la 10a de totes les universitats públiques espanyoles i la 2a de les públiques catalanes. Afegint els centres privats, la UdL ocupa el lloc 27, amb un índex d'un 1,03 punts. La primera universitat en inserció laboral, amb un 1,37 és la Internacional Isabel I de Castilla, que també obté el primer lloc en Ciències socials i jurídiques. Aquesta branca és la que major percentatge d'alumnes i titulats concentra i, per tant "té un pes significatiu en l'índex sintètic general", expliquen els autors de l'informe Indicadors sintètics de les universitats espanyoles U-Ranking 2020.

Els autors de l'infome Indicadors sintètics de les universitats espanyoles U-Ranking 2020, expliquen que a més de les competències adquirides en la formació, la seua inserció laboral efectiva dels titulats té altres condicionants, com el cicle econòmic, les diferents taxes d'atur dels diferents territoris on es gradua l'estudiantat universitari i que hi ha branques amb millor ocupabilitat que d'altres a nivell estatal.

Text: Oficina de premsa

MÉS INFORMACIÓ: