La Generalitat concedeix els primers premis "Recerca Fiscal i Estudis Tributaris"

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat, Pere Aragonès, ha lliurat avui els primers premis de “Recerca Fiscal i Estudis Tributaris” que organitza la direcció general de Planificació i Estudis Fiscals del departament de Vicepresidència i d’Economia i Hisenda. Es tracta dels primers guardons que concedeix la Generalitat amb l’objectiu de reconèixer els millors treballs de final de grau i de màster en dret tributari i hisenda pública.

L’objectiu final és promoure la investigació científica en l’àmbit de la fiscalitat i, al mateix temps, enfortir els vincles i generar sinèrgies entre el món acadèmic i el de l’administració pública a partir de la creació d’una xarxa de personal expert en aquestes matèries.

Durant la seva intervenció, el vicepresident ha manifestat la seva satisfacció per participar en la primera edició d’uns guardons que reconeixen l’excel·lència, el talent, l’esforç i la tenacitat dels estudiants perquè "premiar als bons alumnes excel·lents ens serveix per crear referents per a les generacions futures". "Si volem avançar, no ens hem de conformar amb tenir un alumne excel·lent. El que ens cal és disposar d’una mitjana elevada, un conjunt de professionals altament formats i qualificats que ens ajudin a fer front als reptes que tenim com a país", ha assegurat.

L’acte, que ha tingut lloc al Palau Robert de Barcelona i ha estat conduït per la periodista i comunicadora Ariadna Oltra, també ha comptat amb la participació de la secretària d’Hisenda, Marta Espasa, i la directora de Planificació i Estudis Fiscals, Montserrat Peretó.

Els premis es classifiquen en dues categories -grau i màster- i dos àmbits de recerca –Dret Financer i Tributari i Hisenda Pública-. Els de grau estan retribuïts amb 500 euros cadascun, i els de màster, amb 1.000 euros. Els treballs han estat avaluats per un jurat format per acadèmics i professionals experts en ambdues matèries.

Aquesta primera edició ha comptat amb la participació de 54 estudiants d’universitats públiques i privades de Catalunya, d’altres comunitats autònomes i del Regne Unit. Els guardonats han estat quatre estudiants, dos de la Universitat de Barcelona, un de la Universitat de Lleida i un alumne d’ESADE:

1. Bernat Pujol i Trias, de la Universitat de Barcelona, premiat en la categoria de treball de final de màster en matèria d’Hisenda Pública pel treball: "Challenges of corporate income tax the era of the digital economy".
  2. Raquel Baixas Jaén, d’ESADE, premiada en la categoria de treball de final de màster en matèria de Dret Financer i Tributari pel treball: "Facebook Spain: problemes i propostes per combatre l’erosió de les bases imposables en l’àmbit de l’economia".
  3. Nadir Mitjans Tresánchez, de la Universitat de Lleida, premiada en la categoria de treball de final de grau en matèria de Dret Financer i Tributari pel treball: "An exemple of the retlationship between digital economy and taxation: the AirBNB case".
  4. Sandra Ledesma Benítez, de la Universitat de Barcelona, premiada en la categoria de treball de final de grau en matèria d’Hisenda Pública pel treball: "IBI i valors cadastrals. Anàlisi dels coeficients d’actualització aplicats als municipis de Catalunya (2014-2019)".