La FDET a l’ETSEA en un Workshop sobre Cooperativisme

Veure més fotos i descarregar-les: AQUÍ

La sala d’actes de l’ETSEA de la Universitat de Lleida ha acollit aquest 4 de novembre el Workshop de Cooperativisme Alimentari “El Cooperativisme Agroalimentari espanyol des de la perspectiva europea i cap a l’horitzó 2020”. Un acte organitzat de manera conjunta per l’ETSEA i la FDET. La jornada ha començat amb l’acte inaugural a càrrec de Narciso Pastor, director de l’ETSEA, María José Puyalto, degana de la FDET, i Ramón Sarroca Capell, president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.

La conferencia inaugural l’han impartit Juan F Julià, enginyer agrònom i ex rector de la UPV i Elena Melià Martí directora de CEGEA i professora de la de la Facultat d’Economia i Empresa de la UPV. El títol de la seva ponència ha estat “Innovación y Gobernanza en las cooperativas agroalimentarias frente los nuevos retos de futuro. Grandes diferencias entre cooperativas del Norte y del Sur de Europa”.

El workshop s’ha completat amb dues taules rodones. La primera ha portat el títol “Las Cooperativas Agroalimentarias en España. Retos, Gobernan-za, Crecimiento e Integración y respuestas a los cambios del mercado, del conocimiento, la tecnología y la sociedad, en el horizonte 2020”. En aquesta taula redona hi han participat: Agustín Herrero, director general de cooperatives agroalimentàries, Alejandro Monzón, president de ANECOOP, S. COOP, Francisco Marcén, director general del Grup Cooperatiu Pastores, i Jesús Sarasa, director general Grup Cooperatiu Alimentario AN, Navarra. El moderador de la taula ha estat Antonio Colom, professor de la UdL.

La segona taula rodona s’ha titulat com “El Cooperativismo Agroalimentario en Cataluña. Nuevos retos de gobernanza, crecimiento, integración y futuro innovador en condiciones de cambio”. Els ponents que han reflexionat sobre aquesta qüestió han estat: Fernando Chocarro, director general del Grup ACTEL S. COOP., Lleida, FerranHuguet, director general d’Unió Corporació Alimentaria, ReusMarià Sorribas, director general de Indulleida S.A, Antonio Condal, director RRHH y RRPP, Corporació Alimentaria Guissona, i Joan Segura, expresident S. Cooperativa de Maials, expresident de la DOP Les Garrigues, soci cooperativista i agricultor. Aquesta taula va estar moderada per Domènec Vila, Federació de Cooperatives Agràries de Cataluña (FCAC).