L'Economia Col·laborativa a les XXIX Jornades Universitat Empresa

Uni_empresa (10 de 46)
Inauguració oficial de les de les Jornades

Aquest 27 de febrer el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera ha acollit l’inici de la XXIX edició de les Jornades Universitat Empresa. El títol escollit per la present edició ha estat L’Economia Col·laborativa: On són els límits?. La inauguració oficial de les de les Jornades ha anat a càrrec de la degana de FDET Maria José Puyalto.

La primera ponència del matí ha estat la de la catedràtica d’organització d’empreses de la Universitat de Saragossa Carmen Marcuello. La Dra. Marcuello ha presentat un marc teòric de l’economia col·laborativa. Tot seguit ha estat el torn de Albert Castellanos Maduell. Secretari d’Hisenda. Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda. Generalitat de Catalunya. Castellanos ha parlat sobre la regulació de l’economia col·laborativa: L’àmbit de la UE i l’àmbit català.

La primera conferència de la tarda  ha anat a càrrec de Adrià Todolí Signes. Professor del Departament de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat de València. El Dr. Todolí ha exposat els efectes de l’economia col·laborativa sobre el mercat de treball i la fiscalitat. La primera jornada s’ha tancat amb la conferència de Gil Toll. Periodista dels serveis informatius de TV3 i escriptor. El periodista ha titulat la seva intervenció com una vida wiki: la col·laboració pot ser la via cap al postcapitalisme?

Les Jornades es clouran demà dia 28 de febrer amb una taula rodona on el tema escollit és Experiències en l’àmbit de l’economia col·laborativa. En aquesta taula hi intervendrán:  Jonàs Sala – Verkami,  Alex Sicart – Sharge, Carme Sala - Som Energia, Àlex Hinojo – Viquipèdia i   Laura Ventura. Banc del Temps. El punt i final a les Jornades el posarà  M. Àngels Cabasés, directora del Departament d’Economia Aplicada.