Jornada sobre Noves Formes de Violència de Gènere

Veure més fotos i descarregar-les: AQUÍ

La  Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia de la UdL ha acollit aquest  1 de desembre la jornada Stalking Formes Contemporànies de Violència de Gènere organitzada per l’ equip del Projecte I+D DER2015- 64506-C2-1-R “Formas contemporáneas de violencia de género: mecanismos jurídicos de protección a las víctimas”. La presentació de la Jornada ha anat a càrrec del Vicerector d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL Joan Biscarri, la Vicedegana de la FDET Núria Camps, i la Catedràtica de Dret Penal de la UdL Carolina Villacampa.

La jornada s’ha iniciat amb la ponència de la professora de la Universitat de Tilburg (Holanda) Suzan Van der Aa. El títol de la seva conferència ha estat “L’evolució de les formes de violència de gènere: el cas de l’stalking”.

La jornada ha continuat amb la taula rodona  “Stalking: rellevància jurídic-penal i aspectes processals”. Els ponents han esta:  Laura de Fazio. Professore associato de Criminologia, Universitat de Mò dena (Itàlia),  Eduard Ramon Ribas. Catedràtic acr. de Dret Penal, Universitat de les  Illes Balears,  Carlos Pascual Alfaro. Magistrat del Jutjat de Violència sobre la Dona núm. 1 de Barcelona, i tots ells moderats per Núria Torres Rosell. Professora agregada interina de Dret Penal. Universitat Rovira i Virgili.

La sessió de tarda de la jornada s’ha iniciat amb la taula rodona Taula rodona ”Protecció de les víctimes d’stalking”. Els participants han estat :  Rubén Sánchez Ruiz. Psicòleg de l’Oficina d’Atenció a la Víctima del Delicte (OAVD) de Barcelona,  Francisco Javier Goimil Señaris. Fiscal delegat de Violència sobre la Dona de la Fiscalia Provincial de Tarragona,  Silvia Puertas Novau. Coordinadora del CIAD de Lleida,  Anna Meseguer Retortillo. Psicòloga del SIE de Tarragona. La professora de Dret Internacional Públic de la UdL Núrica Camps ha estat l’encarregada de moderar el debat.

La jornada ha finalitzat amb la conferència Prevalença i dinàmica de la victimizació per stalking en població universitària: resultats del projecte de recerca, a càrrec de Carolina Villacampa Estiarte (Catedràtica acr. de Dret Penal) i Sandra Pujols Pérez (Becària FI de Dret Penal. Universitat de Lleida)