Fase Local Olimpiada d'Economia

La Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida ha acollit aquest 29 d'abril la Fase Local de l'Olimpiada d'Economia adreçada a l'alumnat de secundària. Es tracta d’un concurs acadèmic d’àmbit estatal, que té com a objectiu estimular i fomentar l’estudi de l’economia i de l’empresa entre els joves i a la vegada aprofundir els lligams entre els estudis de secundària i universitaris.

Els participants han hagut de fer un examen estructurat en 3 parts: preguntes curtes de caràcter teòric, resolució de problemes numèrics i comentari d'un text referent a l'àmbit de l'economia i l'empresa. Per a la realització de la prova han disposat d'1 hora i 30 minuts. Aquesta prova s’organitza de manera conjunta amb la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona i la Universitat de Girona.

El guanyador de la fase local gaudirà com a premi de la matrícula gratuïta de primer curs en qualsevol ensenyament de grau de la Universitat de Lleida. Els tres primers classificats tindran la matrícula gratuïta a la matèria transversal "Jornades Universitat-Empresa" que organitza cada curs acadèmic la Facultat de Dret i Economia.

A més, els tres primers classificats podran participar a la fase final a la Universidad Complutense de Madrid el pròxim mes de juny i al programa d'activitats previst amb totes les despeses de desplaçament i allotjament cobertes. Els guanyadors aniran a la fase final acompanyats per un professor/a responsable.