Conferència de la Dra Loraine Gelsthorpe a la FDET

Migrant_wom_web-1-de-1
V Jornades de Turisme de la UdL

Veure Galeria de fotos i descarregar-les: AQUÍ

Aquest 24 de març, la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme va acollir la conferència The criminalisation of migrant women: power, protection and puzzlement a càrrec de Dra. Loraine Gelsthorpe Sotsdirectora de l'Institut de Criminologia de la Universitat de Cambridge (Regne Unit). Aquesta ponència, organitzada pel Grup de Recerca en Sistema de Justícia Penal, s’emmarca dins el Màster en Sistema de Justícia Penal.

Durant la seva intervenció, la Dra Gelsthorpe ha reflexionat sobre la criminalització de les dones emigrants. Els estudis d’aquesta professora de la Universitat de Cambridge es centren en les dones i la justícia penal. La Dra Gelsthorpe ha realitzat investigacions sobre les diferents respostes de la justícia al tràfic de persones o a les sentències judicials referides a dones. El seu interès en aquestes qüestions es va suscitar quan va poder comprovar que en el camp de la criminologia les dones sempre havien quedat en un segon pla.

És autora de diferents obres d’anàlisis com Perspectives feministes en Criminologia (1990); Grups minoritaris ètnics en el Sistema de Justícia Penal (1993), Entenent la Sentència de la Dona (1997), les sancions de la comunitat: Canvi i desafiaments (2001), L'exercici de la discreció: La presa de decisions en el sistema de justícia criminal i més enllà (2003) i el Manual de Llibertat (2007), entre molts d’altres.