Comencen les XXVII JORNADES JURÍDIQUES

Aquest 14 de febrer l'auditori del campus de Cappont de la UdL ha acollit les XXVII Jornades Jurídiques, organitzades per la Facultat de Dret, Economia i Turisme aquesta edició han tractat el tema "els reptes jurídics que genera l'era digital". La inauguració oficial ha anat a càrrec de la degana de FDET Maria José Puyalto acompanyada per Mercè Serrano, Directora del departament de Dret Privat i la Secretaria General de la UdL Mª Teresa Areces.

La Dra. Francisca Pérez, catedràtica de Dret Eclesiàstic de l'Estat a l'Universitat de Barcelona, ha estat l'encarregada de dur a terme la primera ponència del matí, en la qual exposava la incitació a l'odi i llibertat religiosa en les xarxes socials. La segona ponència  ha estat a càrrec de la Dra. Esther Arroyo, Càtedra Jean Monnet de Dret Privat Europeu a Universitat de Barcelona. La Dra. Arroyo ha tractat els continguts il·lícits online, fent incidència en els nous riscos i reptes pel legislador. Tot seguit, el catedràtic de Dret Process a l'Universitat Computense de Madrid, Dr. Fernando Gascón, donava a conèixer els avenços i desafiaments de la justícia en l'era digital.

La primera conferència de la tarda ha anat a càrrec del Dr. Antonio Fernàndez de Bujan, Catedràdic de Dret Romà a la Universitat Autònoma de Madrid. Aquest, ha parlat sobre l'urbanisme, medi ambient i acció pública com a reptes de futur vistos des del Dret Romà. Per tancar la jornada es duu a terme una taula d'experts, amb la premissa: "Internet: Tot gratuït?". Finalment, es farà la presentació de comunicacions.

Les Jornades es clouran el dia 15 de febrer amb les tres últimes ponències. Dr. Eugenio Llamas, catedràtic de Dret Civil a la Universitat de Salamanca, parlarà sobre la globalització i el nou dret privat. Tot seguit, tindrà lloc la segona ponència del matí a càrrec de la catedràtica de Dret Mercantil a la Universitat Complutense de Madrid, Dra. Carmen Alonso. La Dra. Alonso, presenta els nous proveïdors de serveis de pagament. El punt final a les Jornades Jurídiques el posarà el Dr. Pedro de Miguel Asensio, catedràtic de Dret Internacional Privat de la Universitat Complutense de Madrid. Aquest,  exposa la responsabilitat dels prestadors de serveis intermediaris i plataformes d'Internet.