C’MUN 2018

Enguany, l’Associació de Nacions Unides de Barcelona ha tornat a organitzar el Catalonia Model United Nations (C’MUN), conferència que va començar a realitzar-se l’any 2005, quan l’Associació de Nacions Unides estava buscant un tipus d’activitat dirigida als universitaris, però quelcom més original i motivador que la típica conferència sobre un tema realitzada per experts. L’oportunitat va aparèixer amb la invitació a la formació-simulació de L’Haia l’estiu de 2005. L’experiència va ser tan inspiradora que, des de llavors, l’Associació per les Nacions Unides va començar a treballar per portar el MUN a Espanya.

El Model de Nacions Unides (MUN) és una simulació d’òrgans específics de l’ONU com l’Assemblea General, el Consell de Seguretat o la Comissió de Drets Humans. Al MUN, els estudiants es posen en el paper dels ambaixadors dels Estats membres de les Nacions Unides per debatre qüestions sobre l’extensa agenda de l’organització. El professor Antoni Blanc Altemir, catedràtic de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de la UdL ha promogut la participació d’estudiants de l’assignatura de Dret de la Unió Europea en aquesta experiència nou vegades, oferint-los la oportunitat de participar en un esdeveniment on es reuneixen vora 300 estudiants de 60 universitats de tot el món.

En aquesta edició que s’ha realitzat del 5 al 8 d’abril del 2018, s’han inscrit tres estudiants de la FDET que han ajudat a fomentar la imatge internacional de la universitat, a la vegada que es promociona la seva participació en diferents fòrums de la societat civil. Els estudiants inscrits aquest any han estat l’Oriol Casanovas Balañà i la Raquel Amat Sànchez, que han representat a Luxemburg, i el Raul Molina Cano, que ha representat a Romania, tots ells davant del Consell de la Unió Europea. El tema que van tractar va ser el dret i la llibertat d’informar: la resposta de la UE davant les notícies falses.